Nasze tematy

Artykuły

Glass Vision on-line

Spotykamy się z dr Agnieszką Leśniak-Banasiak inicjatorką projektu Glass Vision on-line

Dzień dobry. Na wstępie poproszę o przybliżenie koncepcji wystawy Glass Vision on line, czy od początku miała to być wystawa „w sieci” czy ten rodzaj prezentacji wymusiła obecna sytuacja?

Glass Vision on-line, to kolejna odsłona wystawy pod tym tytułem. Od kilku lat wraz z Muzeum Karkonoskim w Jeleniej Górze realizujemy projekt „Wizja Szkła”, który ma na celu pokazanie aktualnych realizacji studentów Katedry Szkła. Początkowo była to wystawa skierowana do wybranej grupy studentów naszego Wydziału, prezentowała prace kursowe a czasem realizacje dyplomowe. Wystawa była prezentowana w ramach cyklicznego festiwalu Art & Glass, w Galerii na górze w Muzeum Karkonoskim. Pomysł obecnej edycji pojawił się w chwili kiedy całe życie artystyczne przeniosło się do przestrzeni wirtualnej. Czas pandemii, okazał się pretekstem do zbudowania nowej platformy komunikacji i prezentacji. Pierwszy pomysł aby zmienić poprzednią formułę, aby nie zaniechać kontynuacji tej wystawy pojawił się w czerwcu. Opracowanie koncepcji nie wymagało wielu starań, gdyż miałam na uwadze spragnionych konfrontacji młodych adeptów szkła. I tak upubliczniliśmy naszą wystawę na jednym z portali społecznościowych. Oczywiście ważne było znalezienie partnerów, którzy zechcieliby promować to przedsięwzięcie. Na tą chwilę mamy wsparcie instytucjonalne ze strony Uczelni, wspomnianego Muzeum Karkonoskiego oraz Muzeum Pałac Schoena w Sosnowcu, Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie czy wrocławskiej Galerii BWA SiC. Promowaliśmy wystawę również poprzez media internetowe, między innymi: Szkło i Ceramika oraz portal wydawnictwa Dobre Wnętrze.

To wszystko spowodowało, że cała wystawa nabrała rozmachu. Na fali tego idziemy dalej. Mamy w planach wywiady z autorami i teoretykami. Chcemy zaprosić autorów do odpowiedzi na kluczowe pytanie „Jaka jest Twoja wizja szkła dzisiaj i w przyszłości”. Mamy prawie 60 uczestników, kolejność prezentacji nie jest podyktowana specjalnym kluczem ponieważ wystawa ma charakter otwarty, a nie kuratorski. To sami artyści decydowali co chcą pokazać. Jako inicjatorka mam ogromną satysfakcję z tego jak ta wystawa się rozwija. Jest mnóstwo odwiedzających i wiele komentarzy, widać, że nasza idea zadziałała i ma wielu admiratorów. Natomiast nie wiemy jeszcze czy w kolejnym roku będziemy ten projekt realizować dokładnie w ten sam sposób, czy wrócimy do poprzedniej formuły. Wszystko podyktuje nam rozwój sytuacji na świecie. Mamy również głosy z zagranicy i chętnych twórców, którzy chcieliby uczestniczyć w naszym projekcie. Ruszyła machina Wizji Szkła i poczekamy dokąd nas poprowadzi. Dodam tylko, że bez wsparcia kilku bardzo pracowitych studentów, nasza prezentacja nie mogłaby się odbyć, I tutaj szczególnie dziękuję za wsparcie techniczne projektu, studentce Natalii Komorowskiej, której prace również możemy zobaczyć na wystawie.

 

Więcej w numerze 04/2020.

Wróć
W najnowszym numerze
2 / 2024
linia Ceramiczne podróże prof. Ireny Lipskiej-Zworskiej
linia Wojciech Olech. Tytan pracy
linia Po_kłosie. Stanisława Brach
linia Szklane „eksperymenty” w Krakowie
linia Porcelanowy świat Johanna Joachima Kaendlera
linia Jan Sylwester Drost (1934-2024). – In memoriam
linia Tadeusz Bąbel. Garncarz z Kątów Denkowskich
linia Szkło unikatowe w twórczości Krzysztofa Henisza
linia Ckliwie na szkliwie – osobista kolekcja wspomnień na ceramicznych talerzach
linia Masterclass. Płynący Kamień – pâte-de-verre Natalia Komorowska
więcej
  linia Newsletter

Chcesz być na bieżąco informowany o aktualnych wydarzeniach i artykułach? Zapisz się do newsletter.

Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję: Polityka prywatności